Μπορούμε να κοινωνούμε κάθε μέρα της Διακαινησίμου χωρίς νηστεία και προετοιμασία, αφού θεωρείται μία και καινή Ημέρα;


Ερώτηση: Μπορούμε να κοινωνούμε κάθε μέρα της Διακαινησίμου χωρίς νηστεία και προετοιμασία, αφού θεωρείται μία και καινή Ημέρα;
Απάντηση: Η συχνότητα προσέλευσης στην Θεία Κοινωνία ποικίλλει από χριστιανό σε χριστιανό, ανάλογα με την πνευματική του κατάσταση και τον αγώνα του. Ουσιαστικά κανένας δεν είναι άξιος και προεγκεκριμένος να κοινωνεί ελαφρά τη καρδία, αλλά απο την άλλη όλοι μας προσκαλούμαστε στο Άγιο Ποτήριο, σε κάθε Θεία Λειτουργία. Έτσι παρατηρείται το φαινόμενο άλλοι να απέχουν για χρόνια, άλλοι να κοινωνάμε εθιμικά ή χωρίς φόβο και συναισθηση. Έτσι επειδή μπορούμε! Πάντως να κοινωνάμε συχνά Αυτή είναι η αληθής Παράδοση. Η Θ.Κοινωνία είναι η Τροφή της ψυχης με ότι αυτό συνεπάγεται !

Όποιος έχει πυκνή μυστηριακή ζωή, εκκλησιαστική ζωή, άσκηση στην πνευματικότητα, συγχώρηση και εξομολόγηση, όχι μόνο κάθε μέρα της Διακαινησίμου, αλλά σε κάθε Θ.Λειτουργία μπορεί να κοινωνεί! Γιατί η Κοινωνία του Πασχα με αυτή της καθημερινής ή της εορτής ή της Κυριακής δεν διαφέρει σε τίποτα!

Αλλοι απέχουν ένα μέτριο διάστημα για να ανάψει ο πόθος μέσα τους, άλλοι πάλι κωλύονται για κάποιον χρόνο, άλλοι έχουν προγραμμα κλπ.Στον άνθρωπο δεν υπάρχει μέτρο σε αυτό το θέμα. Μετρο είναι η κατάσταση του. Επίσης κανένας μας δεν ειναι αυτονομος από την Εκκλησία. Υπάρχουν πνευματικοί, υπάρχουν εξομολογοι που συμβουλεύουν, προτείνουν, κωλύουν με βαση κανόνες και μετρο την οικονομία και την ακρίβεια και όχι το κεφαλι τους .

Χρειάζεται νηστεία πριν και πόση; Ανάλογα τον χριστιανό και πάλι και την συχνότητα ,που κοινωνεί.Αυτά περί τριημέρων ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΟΝΑΣ!Είναι μια εύκολη συνταγή για όσους έχουν μέτρια ή αραιά προσελευση στην Θ.Κοινωνία, η οποία ικανοποιεί πολλούς.

Πάντως οριζεται μικρή νηστεία το πρωΐ πριν την Θεία Κοινωνία και για αυτούς που θα ιερουργήσουν και τους πιστούς που θα κοινωνήσουν( 29οςκανων της Στ' Οικ.).
Ειδικά περί Διακαινησίμου νομίζω ότι όποιος βιωνει την πνευματική χαρά της Μεγαλοβδομάδας και του Πάσχα δεν πρέπει να κωλύεται να κοινωνεί καθημερινά. Παντα βέβαια με αυτοελεγχο και δοκιμασία οπως ορίζει η αρχαία παράδοση του Αποστόλου και με ανάλογη ελάχιστη εγκράτεια και εγρήγορση- συνειδηση. Γιατί άλλωστε είναι ημερες κατάλυσης για όλους, αλλά όχι και αφασίας!

π.Πανελεήμων Κρούσκος/Facebook

Πηγή
proskynitis.blogspot.com

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη Παλαιότερη

Recent in Technology